21 października 2015

Chopin i spółka

Z nowymi emocjami jak co 5 lat przeżywałam Konkurs Chopinowski. W tegorocznej XVII już edycji zwyciężył Seong-Jin Cho z Korei Południowej. Słuchałam bardzo uważnie, i było tam wszystko co polskie: i łzy, i deszcz, i pola i lasy skąpane w słonecznym dniu i dziewucha z zapaską. Zapach trawy śpiew ptaków i wściekłość narodowa. Wszystko było.  Słuchałam też koncertu w wykonaniu Szymona Nehringa z Polski. I smutno mi było, Dosyć twardo, ciężko, owszem z polotem i wirtuozerią ale bliżej Wagnera czy Debussego niż Chopina. Dla mnie za dużo patosu. Dziwny ten świat, skośnooki Azjata czuje lepiej polski klimat niż Polak  ... ale co ja tam wiem...

Seong-Jin Cho
 

Szymon Nehring

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło gdy zechcesz zostawić ślad po sobie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails