06 lutego 2017

Recycling Art - Tutorial Nowa kuchnia - part 1


Witajcie już w Nowym 2017 Roku. Dziś pierwsza część o sztuce odnawiania starych rzeczy czyli tzw. RECYCLING ART. Wiele razy już zdarzyło mi się ratować, odnawiać stare przedmioty. Od małych rzeczy (buty, ubrania, biżuterię) po duże meble. Stoły, krzesła skrzynie. Oczywiście nie jestem w stanie pokazać Wam wszystkich odratowanych rzeczy.




Ale dziś chciałabym pokazać jak dosyć łatwo odnowić meble, bez użycia specjalistycznych sprzętów czy mocno toksycznej chemii. Zaczynamy. 

1. Zdecyduj co chcesz odnowić, jeden mebel, czy cały zestaw.

2. Pomyśl nad stylem. Zdecyduj czy ma być nowoczesny, ludowy, czy retro.

3. Poszukaj w necie lub książkach inspiracji.
    Ja szukałam pod hasłami:
 - Scandinavian folk furniture
 - Jak odnowić meble
 - Folk art furniture
Zapisz zakładki lub zapamiętaj wybór. Będą Ci potem potrzebne.

4. Oceń z jakiego materiału masz meble: drewno, płyta pilśniowa, metal, itd. Od tego zależy jak będziesz postępować dalej i jakich farb użyjesz.

5. Kiedy wybór jest dokonany zacznij od dokładnego czyszczenia mebli. Ja swoich nie ściągałam ze ścian. Odkręciłam tylko drzwiczki oraz wyczyściłam wnętrza szafek.
Potrzebujesz płyn do naczyń a w ciężko pobrudzonych miejscach spirytus, aceton, benzynę. Oczyść wszystko ze starych brudów, tłuszczu i kurzu. Używaj wymienionej chemii ostrożnie, zgodnie z przeznaczeniem, chroń drogi oddechowe i ręce. Na koniec odtłuść wszystko którymkolwiek z w/w preparatów. 

A tu moje meble na pierwszym etapie pracy:









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło gdy zechcesz zostawić ślad po sobie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails